لوازم یدکی آریو | بلاگ

لوازم یدکی آریو

ساخت وبلاگ

امکانات وب

آیا آریو گزینه مناسبی برای استفاده در تاکسیرانی است؟

وقتی به محدوده 3 هزار دور در دقیقه (سرعت بالای 50 کیلومتر در ساعت) نزدیک میشود مشکل تا حد زیادی رفع میشود که به دلیل نزدیکی به حداکثر گشتاور موتور است و حالا فقط باید نفوذ صدای پیشرانه را در کابین تحمل کنید. به دلیل همکاری شرکت زوتی با تویوتا ژاپن در آن سال، این خودرو دارای شباهت زیادی به مدل آریون از محصولات تویوتا می باشد شرکت زوتی جز بهترین خودرو سازان چین است و در شهر ژجیانگ فعالیت می کند. علاوه بر اینها، موتور این خودرو که از محصولات کمپانی میتسوبیشی ژاپن است و تحت نظارت همین کمپانی در چین تولید میشود، استهلاک پایینی داشته و میتواند بسیار بیشتر از موتورهای قدیمی و بیکیفیت خودروهای داخلی عمر کند. آریو اتوماتیک از یک موتور 1600 سیسی میتسوبیشی استفاده میکند که در لنسرهای دندهای هم به کار رفته است. همچنین آریوهای دندهای از یک موتور 1.5 لیتری میتسوبیشی با توان 103 اسب بخار و گشتاور 141 نیوتنمتر استفاده میکند. این موتور برای آریو 112 اسب بخار و 151 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. سیستم تعلیق با وجود رینگهای 17 اینچی و فاق نسبتاً کوتاه لاستیکها نسبتاً نرم عمل میکند اما با وجود کارکرد حدود 17 هزار کیلومتری، عقب ماشین کمی به سر و صدا افتاده و چرم فرمان هم از رنگ و ریخت افتاده است.

 

به گزارش ترابر نیوز، آریو در ابتدای ورود به ایران با قیمتی در حدود 72 میلیون تومان به فروش میرسید و در آن دوره استقبال عمومی چندانی از آن صورت نگرفت؛ اما پس از مدتی، مونتاژ این خودرو در داخل کشور آغاز شد و با داخلی سازی برخی قطعات، حذف بعضی آپشن ها و البته کاهش یافتن تعرفههای وارداتی که به سبب مونتاژ در داخل انجام شد، قیمت این خودرو برای نسخه دندهای به 46 میلیون و 500 هزار تومان و برای نسخه اتوماتیک به 54 میلیون و 600 هزار تومان کاهش یافت. گیربکس تعویض دندههای نرمی دارد و در مسیرهای کوهستانی تمایل چندانی به معکوسهای سنگین و رانندگی پرفشار ندارد انگار کمر همت بسته تا مصرف سوخت ترکیبی 7.5 لیتری (طبق تجربه رانندگی) را به راننده هدیه دهد؛ اما با همه این تفاسیر باز هم اوضاع از آن سوی میدان بهتر است. شتابگیری آریو در مسیرهای مسطح و کوهستانی با هم تفاوت ملموسی دارد. قابل ذکر است که ماشین آریو اتوماتیک، ۵ ستاره ایمنی را دریافت کرده است. اگر ماشین آریو پس از مدتی خوابیدن دیگر استارت نزد باتری خراب شده و نیاز به تعویض دارد. شروع حرکت برای ماشین حدود 1300 کیلوگرمی با موتور 1.5 لیتری و از طرفی به دلیل ذات گیربکس CVT کند و به دور از هیجان است و شاید زیر لب بگویید داشبورد اسپرت میخواهم چکار خودت را تکان بده! 

 

با آریزو5 اکسلنت که شروع به حرکت میکنیم طراحی تهاجمی را با روند شتابگیری در تناقض میبینیم. در کل عدم مشاهده آپشنها و امکانات رفاهی مرسوم در خودروهای چینی یکی از مهمترین نقاط ضعف آریو به شمار میآید. کیفیت سیستم صوتی آریو جالب نبود و خرید دوربین، مانیتور و سیستم صوتی شما را در ابتدای سواری گرفتن از آریو، 1.5 میلیونی پیاده میکند. در کشور ما که تویوتا کمری که در کشورهای بسیاری بهعنوان تاکسی خدمت میکند، یک خودروی کاملاً لوکس و اشرافی محسوب میشود و حتی هیوندای اکسنت با آن ابعاد کوچک بالای 100 میلیون تومان قیمت دارد، باید به دنبال گزینههای ارزانتری برای تاکسی بود، چراکه رانندگان تاکسی معمولاً آنقدر ثروتمند نیستند که توانایی خرید یا تأمین هزینههای جاری چنین خودروهایی را داشته باشند و پرداخت کرایه چنین تاکسیهایی نیز از عهده هرکسی برنخواهد آمد. این خودرو نسخهٔ تولیدی کانسپت T600 S است و در طراحی آن تأثیراتی از رنجروور دیده میشد اما مانند مدل SR9 یک کپی فاحش محسوب نمیشود. همچنین این خودرو در کلاس خود خودرویی جادار محسوب میشود و فضای خوبی برای سرنشینان فراهم میکند. البته خیلی هم ایراد نگیرید برای خودرویی که سال 93 بالای 80 میلیون قیمت داشته، با این اوضاع تورم بعد از 4 سال هرچقدر هم آپشن از دست داده باشد، 63 میلیون عدد منطقی است.

مونتاژ زوتی Z300 در داخل کشور و تولید آریو، قیمت تمام شده این خودرو را بهشدت کاهش داد و به همین دلیل مصرفکنندگانی که نمونههای وارداتی زوتی Z300 را خریداری کرده بودند، زیانهای قابل توجهی را تجربه کردند. آنچه كه محتمل است خريد كل امتياز اين خودرو است چرا كه برند خودرو نيز به سايپا تغيير پيدا كرده و اكنون ما فقط سايپا آريو را مي شناسيم. برای آنکه جایگاه کنونی این شرکت را بهتر دریابیم تنها کافی است که نظری کوتاه به میزان فروش آن در بازار چین بیندازیم؛ طبق آمار، کل فروش این کمپانی در سال ۲۰۱۳ میلادی برابر با ۱۰۲/۹۲۰ دستگاه بوده که از این لحاظ رتبه سی و پنجم را در بین برندهای موجود کسب نمود. بر همگان روشن است که ملاک اول اکثر خریداران خودرو های تازه وارد همان فرمول (قیافه بهتر در کنار قیمت کمتر) است، اما همواره خریدارانی هم هستند که برای خرید خودرو به ارزش خرید خودرو، کیفیت ساخت، هزینه های نگهداری، استهلاک، مصرف سوخت، کیفیت گارانتی، فراوانی و هزینه لوازم یدکی و رونق بازار خرید فروش آن هم توجه کامل دارند. محصولات این برند در ایران هنوز به فروش خوبی نرسیدهاند زیرا این کمپانی نسبت به سایربرندهای چینی موجود در ایران است.

لوازم یدکی آریو...
ما را در سایت لوازم یدکی آریو دنبال می کنید

نویسنده : nimaxot بازدید : 196 تاريخ : 19 تير 1397 ساعت: 17:55

درب آریو رنگ فابریک

در نمای جلویی این کراساوور چینی چراغهایی باریک و جلوپنجرهٔ ششضلعی بزرگی به چشم میخورد که نشان زوتی به شکل عجیبی در میانهٔ آن کار شده است. ضمن اینکه این موتور مصرف سوخت پایین و استاندارد آلایندگی یورو 4 را دارد که از نظر محیط زیستی هم برای خودرویی که قرار است چندین ساعت در روز کار کند مناسب خواهد بود. موتور میتسوبیشی این خودرو در یک کمپانی تحت نظارت خود میتسوبیشی در چین تولید می شود در نتیجه انتظار کیفیت بالای عملکردی را از این خودرو داشتیم اما آنچه که پس از اولین تلاش برای شتابگیری دیده شد ضعف عملکرد گیربکس بود. کوپا نیوفیس احتمالا از اواخر تابستان 98 به خط تولید ریگان خودرو میرود و در صورت راه یافتن به بازار ایران، قیمتی بیشتر از کوپا خواهد داشت و بعید است رقمی کمتر از 400 میلیون تومان داشته باشد. آریو S300 سدان مونتاژی شرکت سایپا که در چین با نام زوتی z300 عرضه می شود در سال 2012 طراحی و تولید شده است. آن طور که مشخص است، زوتی شریک تجاری جدید این شرکت خودروساز ایرانی است و می خواهد تا در گام نخست یک کراس اوور و یک سدان به بازار کشور عرضه نماید. خودرو سایپا آریو S300 یک سدان خانوادگی چینی است که از طراحی قابل قبول، مصرف سوخت اقتصادی و کابین جاداری بهره می برد و می تواند گزینه مناسبی برای خانواده های 4 الی 5 نفره باشد.

فضای داخلی آریو مانند اکثر خودروهای چینی دیگر، از پلاستیک خشک و نسبتاً شکننده ای شکل گرفته است که ممکن است در مواجه با نور شدید آفتاب، دچار آسیب دیدگی و ترک خوردن شود. با بررسی قیمت ماشینهای دستدوم، متوجه میشویم پس از 2 تا 3 سال قیمت آن، مخصوصا مدل اتومات شدیداً افت کردهاست. به دلیل همکاری شرکت زوتی با تویوتا ژاپن در آن سال، این خودرو دارای شباهت زیادی به مدل آریون از محصولات تویوتا می باشد شرکت زوتی جز بهترین خودرو سازان چین است و در شهر ژجیانگ فعالیت می کند. لوازم آریو: با ورود خودروهای برند های چینی از جمله خودرو زوتی zotye به بازار خرید و فروش خودرو در ایران قطعات و لوازم یدکی این خودروها نیز اهمیت بالاتر و بیشتری پیدا کردند. این قطعه چینی نیز به قیمت حدودی ۱۵۰ هزار تومانی در دسترس است، اما وای به روزی که پمپ فرمان هیدرولیک آریو نیاز به تعویض پیدا کند! فرمان آریو در تیپ الگانت از کروز کنترل و کنترل سیستم صوتی هم پاکسازی شده است!

 

ترمز های ABS و EBD ، دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو , و سیستم کنترل کشش ، نیز از دیگر امکانات ایمنی این خودرو است . در کشور ما که تویوتا کمری که در کشورهای بسیاری بهعنوان تاکسی خدمت میکند، یک خودروی کاملاً لوکس و اشرافی محسوب میشود و حتی هیوندای اکسنت با آن ابعاد کوچک بالای 100 میلیون تومان قیمت دارد، باید به دنبال گزینههای ارزانتری برای تاکسی بود، چراکه رانندگان تاکسی معمولاً آنقدر ثروتمند نیستند که توانایی خرید یا تأمین هزینههای جاری چنین خودروهایی را داشته باشند و پرداخت کرایه چنین تاکسیهایی نیز از عهده هرکسی برنخواهد آمد. برای آنکه جایگاه کنونی این شرکت را بهتر دریابیم تنها کافی است که نظری کوتاه به میزان فروش آن در بازار چین بیندازیم؛ طبق آمار، کل فروش این کمپانی در سال ۲۰۱۳ میلادی برابر با ۱۰۲/۹۲۰ دستگاه بوده که از این لحاظ رتبه سی و پنجم را در بین برندهای موجود کسب نمود. به گزارش ترابر نیوز، آریو در ابتدای ورود به ایران با قیمتی در حدود 72 میلیون تومان به فروش میرسید و در آن دوره استقبال عمومی چندانی از آن صورت نگرفت؛ اما پس از مدتی، مونتاژ این خودرو در داخل کشور آغاز شد و با داخلی سازی برخی قطعات، حذف بعضی آپشن ها و البته کاهش یافتن تعرفههای وارداتی که به سبب مونتاژ در داخل انجام شد، قیمت این خودرو برای نسخه دندهای به 46 میلیون و 500 هزار تومان و برای نسخه اتوماتیک به 54 میلیون و 600 هزار تومان کاهش یافت.

موازی با این قسمت، در امتداد دستگیرهها نیز، حجمدهی عمیق و کاملا واضحی انجام شده است. این خودرو از گیربکس اتوماتیک بهره میبرد که خود نکته مهمی برای استفاده در تاکسیرانی است. این خودرو از گیربکس 4سرعته اتوماتیک با ضرایب قدرتی در دنده 1 و سرعتی در دندههای 2، 3 و 4 بهره میبرد. آریو از دو موتور 1.5 و 1.6 لیتری بهره می برد که سایپا نمونه 1.6 لیتری را در ایران ارائه می دهد که این موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ با آرایش خطی دارای 112 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 دور در دقیقه است و این خودرو دارای دو مدل گیربکس 4 سرعته اتوماتیک و 6 سرعته دستی می باشد. طراحی رینگ ها نیز ساده و در عین حال متناسب است.اما در نمای عقب، طراحان J4 تلاش داشته اند تا حد امکان به مدل موفق J5 وفادار بمانند. از لحاظ فنی نیز دنا پلاس و آریو اتوماتیک، هردو، موتور ۴ سیلندر دارند. ترمزهای ماشین به عنوان یکی از محاسن آریو کاملاً قابل اطمینان است و به خوبی از پس جثه آن برمیآید و در واقع نقطه ضعف آریزو 5 در آریو به نقطه قوت ماشین تبدیل شده است. حجم مخزن سوخت 50 لیتر و میانگین مصرف سوخت شهری 8.5 لیتر و در جاده 7 لیتر در 100 کیلومتر عنوان شده است، استاندارد محیط زیست خودرو یورو 4 بوده و به تجهیزات ایمنی آن 5 ستاره داده اند اتاق S300 داری طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4565، 1766 و 1486 میلی متر می باشد و وزن خودرو نیز 1275 کیلوگرم است.

لوازم یدکی آریولوازم یدکی آریو در تهران,...
ما را در سایت لوازم یدکی آریو دنبال می کنید

نویسنده : nimaxot بازدید : 285 تاريخ : 3 تير 1397 ساعت: 10:56

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :